Ärlighet varar längst.

Jag har lärt mig något väldigt viktigt den senaste tiden. Man kan inte ta något här i livet för givet och inget blir någonsin som man tänkt sig. Babyn i magen har fått mig att inse vad riktiga känslor är och vad kärlek är baserat på. Men det viktigaste jag har lärt mig är vad ärlighet är och hur viktigt det är med tillit. Sen jag blev gravid har jag börjat ändra mitt liv helt och hållet, man får en helt annan syn på livet, som man inte kan jämnföra med något annat. Att bära någon annan inom dig, känna hur det växer ett liv, den del av dig, känslan går inte att beskriva åt någon, den måste upplevas, men hur alla andra än upplever den känslan så kommer den aldrig vara desamma för någon. Men en sak vet jag, jag skulle aldrig någonsin vilja byta bort den känslan. Man växer väldigt mycket som människa på många olika sätt. Många säger att man är för ung, inte hunnit leva livet ännu, men vad är livet egentligen? Mitt liv började när jag gjorde mitt val att behålla barnet, innan dess var jag bara vilsen och visste inte vad jag ville eller vars jag ville ta vägen som människa. Nu vet jag, jag ska bli mamma.

Man blir aldrig full lärd här i livet, det finns alltid nya saker att upptäcka och man måste lära sig av sina motgångar för att kunna gå vidare och inte göra samma misstag igen. Jag har gjort alldeles för många misstag i mitt liv, men jag lär mig hela tiden av dom. Det största jag lärt mig är att ärlighet varar längst. Den människa som inte är ärlig mot dig, är inte värd din uppmärksamhet. Jag har varit alldeles för snäll mot folk som ljugit mig rakt upp i ansiktet, och jag får stå mitt kast för de, ingen kan ändra det förflutna, men du kan påverka din framtid. Man kan inte förändra världen på en dag, men man kan förändra den lite åt gången genom en bra sak i taget. Jag ska börja med att förändra något som nu mera är en av det viktigaste delarna i livet, lögner/ärlighet. Den som ljuger åt mig igen kommer inte existera i min framtid, jag förtjänar så mycket bättre än en lögn, precis som alla andra här i världen. Alla människor är värda en andra chans, men om man ljuger åt någon så ska man stå till svars för det också, annars är man inte värd den chansen. "En gång är ingen gång, två är två gånger för mycket", det är något jag tycker den som får en andra chans ska ta på allvar, i allafall om det är mig personen är oärlig mot, för jag tar dom orden på allvar hädanefter. Så tänk dig för vad som egentligen är värt det. Att vara ärlig och såra någon gör faktiskt mindre ont än att ge människan en lögn för att den ska må bra. Lögner kommer alltid fram förr eller senare och då gör såren ondare än om man varit ärlig från början..

Ärlighet varar längst..

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jo, har han där, han trivs väldigt bra :)
Jo, jag är fortfarande väldigt förbannat arg på henne. Och att inte kunna ringa, det är ju ändå ens häst det handlar om. Huja, galet arg än. Och det hon påstar att han gör, rent av bullshit.
Måste säga, att, det var ett jäkla klokt inlägg :) Håller faktiskt med dig, ärlighet varar längst!

2007-09-10 @ 01:12:13
URL: http://knaasigt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0