Dagens Media går på Blondinbella !


Till ovanlighetens skull var jag in åh läste på Blondinbellas blogg, har lagt ner läsandet av den bloggen för ett bra tag sen, är bara in där 1-3 gånger i månaden om jag har lite att göra, but hey ! Till saken iaf nuu..
Bella har tydligen lagt upp en bild på sig själv som nån fotograf från Dagens Media tagit på henne utan tillåtelse när hon höll på att göra en annan inspelning. Nu har hon fått en räkning hem för att hon använde en bild på sig själv i sin egna blogg ! På 7000kr!? Varav 1000kr för att hon målade på ena bilden!? DET HÄR ÄR JU SJUUUKT !! Förbannad blir jag ! Åh sen att man kan skicka en räkning till henne för att man vet att hon är "känd" åh att de är gratis reklam i hennes blogg, hallå ! Kan lova att DM aldrig skulle anmäla nån med 1000 läsare om dagen som använde en bild på sig själv från deras fotografer men har man 30000 (?) läsare om dan då jävlar ! Tokii blir jag ! Bella, låt dom ine komma undan med detta svammel ! You go girl !

http://blondinbella.se

Kommentarer
Postat av: Fotografen

Du menar att jag och alla andra som är fotografer ska ge efter när företag snor våra bilder och tjänar pengar på dem? Och till råga på allt förvanska bilden till det negativa. Nä, då ligger det snabbt fakturor på posten.



Dessutom tror jag du missförstått det hela. DM har inget med fakturan att göra. Det är en enskild firma som fakturerat ett aktiebolag.

2008-08-21 @ 08:48:04
URL: http://stilbild.nu
Postat av: Anonym

haha ;) herregud tar grannen en bild på mig å jag vill ha den bilden på mig så har fan inte den som tagit ilden nå att säga till om.. snarare tvärtom att dom ska betala blondibella.. patetiskt :P

2008-08-21 @ 13:33:40
URL: http://lwikman.blogg.se/
Postat av: Fotografen

Nej Linda, du har inget att säga till om. Grannen har allt att säga till om. Patetiskt är när tusen fjortisar försöker hitta på egna lagar utan att ha någon grund att stå på. Särskilt för att klanka ned på en enskild fotograf som driver en enskild firma. Blondinbella är ett aktiebolag med VD och tjänar betydligt större belopp. Trodde Goliat/David-effekten gällde inom detta med.

2008-08-21 @ 20:56:12
URL: http://stilbild.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0