Fotografen av Blondinbella fortsätter kommentera om vad som är rätt..

Pfft !
Lagen borde vara att den som är på själva bilden har rätt att använda den själv men inte sälja den vidare till någon annan ! Blondinbella har fan i mig använt den själv, oj hon råkar ha ett företag men heeey det är fortfarande hon på bilden åh hon har rätt att använda den då enligt mig ! Det är ju faktiskt hon som skriver bloggen åh ingen annan, alltså bör hon få använda bilden ! Att skicka räkningar för att man vet att tjejen har mkt pengar är jävla bullshit ! Oavsett hur mkt pengar en människa har ska det vara rättvist, antingen fakturerar man alla, eller ingen !! Det här är ju personligt angrepp !!

Vem fan skulle vilja ha en kamera upp i ansiktet bara så däär hur som helst !? Inte då jag !!


Kommentarer
Postat av: Emma

Godmorgon :D Sovit gott?

2008-08-22 @ 08:04:34
URL: http://regalemma.blogg.se/
Postat av: Fotografen

Då rekommenderar jag dig att rösta om två år i valet på piratpartiet.



Enl. fotografen gick det till så här:

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.4013781

Läs bland kommentarerna där.



Vem fan skulle vilja ha sitt personnummer upp i bloggen bara så däär hur som helst !?

2008-08-22 @ 14:25:29
URL: http://stilbild.nu
Postat av: Emma

Jag själv är en amatörfotograf och vill inte att mina bilder skall bli tagna, oavsett om det är på någons husdjur odyl. Och ja, jag tycker det är rätt av DM att skicka en faktura till Blondinbella. Personligen hade jag skickat en faktura till någon person som använder mina bilder utan tillåtelse, men det hade varit en annan femma OM personen ifråga hade köpt bilden av mig för ett överrenskommet pris.



När jag använder mina bilder på internet så märker jag dem, just för att minska risken för att dom inte skall bli tagna av annat folk. På det sättet är det alltid lätt att känna igen sina egna bilder. För det finns folk(såsom BB) som tror att det är helt okey att ta en bild oavsett motiv, finns även folk som hittar bilder på google och tror att det är ok att ta bilden. Men varenda bild man någonsin "snor" så tycker jag att man ska ha i bakhuvudet att den bilden är alltid skapad av någon annan. Därmed gäller copyright lagen, det spelar ingen roll om bilden är tagen av en proffsfotograf eller en amatör. Den som tagit bilden äger också bilden!



/Emma

2008-08-25 @ 22:07:15
URL: http://emmawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0