Livet är inte rättvist !

Det är något jag lärt mig sista dagarna..
Små oskyldiga liv har inget att säga till om, det är ödet som bestämmer deras framtid. Lycka är bara en kortvarig känsla som övertas av besvikelse, smärta åh oro.

När livet känns som hårdast, när det känns som att vi är där längst nere på botten åh tron på att ta oss upp igen har försvunnit, det är då vi ställer frågan När är det min tur att må bra?

Det är när vi tror att vi står på toppen som vi lättast fatter ner till botten. När vi är som lyckligast är som mest sårbarast också. Allt känns som en saga, men verklighetens sagor har inga lyckliga slut.

När det känns som att vi har nästan allt man kan önska sig, när vi är älskade åh när vi älskar, man är glad åh verkligen trivs med livet. Meen, man är inte lycklig. Man ställer sig frågan Vad är det för fel på mig?

Livet är varken enkelt eller rättvist. Lycka existerar bara i en livlig fantasi åh drömmar blir aldrig sanna.

Kommentarer
Postat av: Pia

Alla tror ju också att jag väntar en tjej, eller nästan alla iaf!:) Men det återstår att se, vi lär ju märka! ;) Ja, det är ju det att folk tycker att Milton låter som en häst haha. Men jag gillar det iaf!:)

2008-09-30 @ 11:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0