blogg neard

Idag har det varit en mys dag här hemma bara.. Skulle ha tvättat men orkade inte för Oliver har varit mammasjuk och bara velat vara i famnen.. Maggan & Peter var förbi en stund och hälsade på, trevligt :) Även mamma & Danne kikade förbi och lämnade nå saker.. :)

Nu sover Oliver, han somnade på min mage, sååå mysigt.. Börjar redan gruva mig för hur det ska gå att vara ifrån honom några timmar på nyår.. Mamma ska vara barnvakt så han ska sova där.. Jag ska till Tanja på nyårsfest, ska bli jätte kul! :) Hojja, har inte druckit sen i mars och på nyår blir det en öl eller två, men det blir lugnt eftersom man har en bebis att ta hand om dagen efter, men de gör inte mig något, även om jag aldrig varit den som kan ta de lugnt :P

Och den som säger att man är en dålig mamma bara för att man roar sig någon gång då och då kan dra igen käften snabbt! Livet slutar inte för att man blir mamma, man kan ändå roa sig och fortsätta umgås med sina kompisar även om det inte blir lika ofta! Och att jag lämnar bort honom till min mamma över en natt är inget fel, jag behöver också få lite "egen tid" för att få andas eftersom jag är själv med Oliver om dagarna annars.. Ingen orkar om man aldrig får lite luft.. Alla behöver den luften för att kunna och orka vara en bra mamma till sitt barn, thats it. Jag kommer aldrig sluta "leva" mitt liv bara för att jag har ett annat liv att ta hand om nu, MEN Oliver kommer alltid ingå i mitt liv hädan efter, vilket jag är med än lycklig över :)

Nu ska jag mysa ner i sängen med sötnosen igen, snosa lite på honom :)

Kommentarer
Postat av: Lena

Du ska inte ha dåligt samvete för att Oliver ska vara med mig på nyår. Du är värd att få komma ut och äta med kompisarna. Bara för att du blivit mamma få man inte glömma sina vänner. Detta behöver du. Gå ut och ha roligt Oliver kommer att ha roligt
hos oss.
Kram mamma

2007-12-30 @ 08:09:45
Postat av: Anonym

Vad jag förstår så är du ensammen med din son. Så du ska inte ha dåligt samvete för att han ska vara med din mamma ett par timmar. Alla som får barn lämnar i från sig barnet ett par timmar ALLA mammor gör det för att få vila eller göra något själv. De lämnar till pappan barnet. Men är man ensammen då måste man kunna lämna till mormor/farmor. Och du har valt mormor. Han kommer säkert att få det jätte bra där. Så är du en ny mamma när du hämtar honom dagen efter.

2007-12-30 @ 08:14:29
Postat av: Catti

Precis detta har jag ju skrivit om förut.. Tycker det är helt sjukt att folk tycker det är fel för unga mammor att gå ut på krogen nån gång då och då.. Man behöver ju det mer än nånsin när man är mamma och speciellt du som annars är ensam med Oliver, även om du får mycket hjälp av din mamma som jag förstått. Nej, jag tycker inte ens att du ska behöva tänka efter på den här fronten. Det är ju SJÄLVKLART att du ska ut och roa dig med dina vänner. :)

2007-12-30 @ 12:23:41
URL: http://www.catti.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0