Att lära sig leva med sånt som är svårt, är kraften som lär oss att livet går vidare.

Ibland kommer det upp saker i skallen mot ens vilja, saker man försökt förtränga och inte vill veta av. Någon gång måste man ta itu med det man frukar mest och det som påverkar en negativt.. Men vad gör man om man inte kan radera det av andra skäl, om man verkligen måste genomleva det om och om igen fast det sårar och gör så ont? Det finns vissa saker vi inte kan fly från, vissa saker som hör till naturens gång. Om man som människa vill komma någonstans i livet måste man möta motgångar och lära sig att ta sig igenom dom och ta sig vidare, men vad gör man om motgången inte går att vända till medgång och man ändå måste leva med den? Hur orkar man leva ett helt liv med en motgång som alltid kommer finnas kvar mot din vilja?

Det är många ting, känslor, händelser, människor m.m. här i livet som vi inte kan leva med, men så finns det också dom tingen vi inte kan leva utan.. Man måste lära sig att uppskatta det man har och inte ta saker för givet. Allt för att man ska kunna må så bra som möjligt och skydda sig själv från det onda som händer tex. när du ramlar och skrapar upp ett knä eller förlorar en nära, får ditt hjärta krossat eller om bilen blir stulen. Man måste lära sig att skydda sig själv mot sånt som är negativt för var och en men även lära sig att vara stark och stå för sina åsikter..

En del i mitt hjärta kommer alltid vara saknad medans en annan del alltid kommer vara sårad och fortsätta bli sårad. Men jag lär mig leva med det en vacker dag, jag lär mig behärska smärtan, smärtan efter dom 2 som berört mig mest här i livet.. Dagen kommer, då glöden i mitt hjärta kommer åter igen..

Some day, some way.. Everybody will move on.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0