Tama fåglar sjunger om friheten..

Jaha, då sitter man här efter en helvetes natt med mardrömmar.. Vaknade vid halv 6 imorse av att jag grät hysteriskt och började blöda näsblod, fick obehagliga sammandragningar och hade tungt att andas. Det kändes så verkligt, jag upplevde den värsta dagen i hela mitt liv, igen.. Dagen då mitt hjärta somnade in.. Jag saknar honom så mycket..

Det är ännu en dag då jag känner mig helt obrydd i omvärlden, skiter fullständigt i vad alla andra gör. Känns som att ingenting spelar någon roll för mig just nu, mer än mig själv. Jag tänker inte lägga mig i vad andra gör med deras liv längre, vill dom förstöra sina liv eller göra något bra med dom är deras bekymmer, inte mitt, men då ska ingen lägga sig i mitt heller.

Luften runt mig känns lugn, jag känner mig lugn, det är som om hösten kommit med nya friska andetag och jag vill bara vara. Ta en dag i taget liksom.. Det är som om tiden står still fast dagarna bara rusar förbi. En del av smärtan i hjärtat har stannat upp, tagit paus, det känns skönt.. Jag har inte behovet att sakna dig eller längtan av en kram just nu. Jag vet inte om det är att jag en gång för alla håller på att släppa taget eller om det bara är ett uppehåll i tiden i väntan på hur allt kommer bli om 8 veckor drygt, men en sak vet jag, du är inte "huvudpersonen" i mitt liv just nu i allafall, och det känns faktiskt skönt, för det får mig att må bra. Jag känner mig "fri" på något sätt för första gången på väldigt väldigt länge.. Fri som en fågel..

"Tama fåglar sjunger om friheten, fria fåglar flyger"  Tycker det stämmer rätt bra. Jag sjunger inte bara om friheten längre, jag flyger!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0